Wordt jouw stem gehoord bij de politie?

πŸ€Met Kathalijne Buitenweg & Paul Smeulders πŸ—“ Maandag 27 mei πŸ•– Van 18:30 - 20:00 πŸ“ZIMIHC Theater Wittevrouwen, Bouwstraat 55, Utrecht

Een wijkagent weet als geen ander met welke problemen een buurt kampt, of er sprake is van onderbezetting in de basisteams en of de roosters werkbaar zijn. Maar worden naar deze geluiden wel geluisterd? Hebben agenten, recherches en surveillanten wel genoeg inspraak? GroenLinks-kamerlid Kathalijne Buitenweg (veiligheid en justitie) wil met jou in gesprek om oplossingen hiervoor te vinden.

Er gaat iets mis in de publieke sector. De werkdruk van medewerkers neemt fors toe, het werkplezier neemt af, en de verantwoordingslast is groot. De politie kan er over meepraten: politiekorpsen zijn de afgelopen decennia met een factor twintig groter geworden waardoor veel agenten zich anoniem voelen.

Maar hoe moet het wel? Om agenten, recherches en surveillanten meer zeggenschap over hun werk te geven, werkt GroenLinks aan een plan met maatregelen. Maar om tot goede oplossingen te komen hebben we input nodig vanuit de politie zelf. Van jou dus! Deel je ervaring tijdens een gesloten kantinebijeenkomst met GroenLinks-kamerleden Kathalijne Buitenweg (veiligheid en justitie) en Paul Smeulders (sociale zaken & werkgelegenheid).

Het gesprek vindt plaats op maandag 27 mei in Utrecht, tussen 18.30 uur en 20:00 uur. Tijdens de avond worden pizza’s uitgedeeld. We moedigen je aan om een collega mee te nemen. Nadere informatie ontvang je van ons spoedig nadat wij je inschrijving hebben ontvangen.