Geef de natuur een stem

Roep het kabinet op: bescherm onze natuur! ✍️

Kom naar de extra Meetup: maandag 9 december in het Paard in Den Haag.

De stikstofcrisis heeft het debat op scherp gezet sinds de rechter besloot dat de Nederlandse overheid onze natuur niet beschermt. Al jaren is onze stikstofuitstoot te hoog. Kabinet na kabinet verkiest economische belangen boven onze natuur.

En nu er oplossingen moeten komen, blijkt ook weer dat dit kabinet de stikstofuitstoot alleen wil verlagen tegen een hoge prijs: minder natuurgebieden. Dit kabinet wil de beschermde status van sommige natuurgebieden 'schrappen'. Dit is een regelrechte aanval op onze kwetsbare natuur. Onze natuur, de bossen, duinen en heides, wordt ingewisseld voor het uitbreiden van vliegvelden, bedrijventerreinen en de intensieve veehouderij.

De natuur kan niet protesteren op het Malieveld. De natuur sterft in stilte. Maar wij weigeren onze natuur in de uitverkoop te doen. Wij hebben jouw hulp daarbij nodig. Geef de natuur een stem!

Onderteken en deel deze petitie.

---

Hoe lossen we de stikstofcrisis dan wel op? Daarvoor hebben wij de initiatiefwet 'Duurzame Aanpak Stikstof'. Hierin wordt wettelijk geregeld dat:

- De uitstoot van de veestapel met de helft omlaag moet voor 2035

- De luchtvaart niet verder groeit

- Op snelwegen altijd maximaal 100 km/u gereden mag worden