Ben jij ZZP'er? denk mee!

📅2 september 2019, 🕖19.00-21.00 uur📍Tweede Kamer, ingang Plein 2, Den Haag

Hoe vind jij dat de nieuwe collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering eruit moet komen te zien? Vanaf welke ziektedag moet deze ingaan? Moet iedereen dezelfde premie gaan betalen? Welke instantie moet de verzekering gaan regelen?

Wij horen graag hoe jij daarover denkt!

In het nieuwe pensioenakkoord is vastgelegd dat er een arbeidsongeschiktheidsverzekering komt voor alle werkenden, inclusief zelfstandigen. Maar hoe de arbeidsongeschiktheidsverzekering er precies uit komt te zien, dat wordt de komende tijd verder uitgewerkt door alle betrokken partijen.

GroenLinks vindt het belangrijk dat in het nieuwe pensioenakkoord meer zekerheid geregeld is voor alle werkenden. Dat ook bij arbeidsongeschiktheid iedere werkende kan terugvallen op een vangnet. Want het risico op arbeidsongeschiktheid is te groot om bij individuen neer te leggen, en daarom is het goed dat we dit risico samen dragen.

Uitgangspunt is dat de collectieve verzekering betaalbaar is, toegankelijk voor iedereen, en dat dit de groep kwetsbare zzp’ers niet onnodig verder in de problemen brengt.

Tweede kamerlid Paul Smeulders van GroenLinks nodigt graag jou uit voor een gesprek hierover. Op maandagavond 2 september, in de Tweede Kamer. De inleiding zal verzorgd worden door Paul de Beer, hoogleraar arbeidsverhoudingen aan de UvA.